Deset dana u Vrnjačkoj Banji

Iako sam mislio da to vise necu doziveti posle osam godina nadjoh se ponovo u Vrnjackoj banji. Ovo mi je cetvrti put, samo sto ovog puta dolazim i kao dijalizni pacijent. Moram da napomenem da ove godine obelezavam punih trideset godina sa dijabetesom tip 1. Na osnovu te dijagnoze sam i dobio 10 dana u banji  o trosku Zavoda. Imao sam veliku srecu kod predaje zahteva na komisiju jer je 1. avgusta dijabeticarima ponovo odobreno 10 umesto 5 dana u banji. Zahtev sam predao tacno 1. avgusta. Posle odobrenog uputa za banju Zavod je po sluzbenoj duznosti poslao moj uput stacionaru “Merkur”. Ja sam ih kontaktirao da bih zakazao termin. Za dijalizu u Kraljevu je potreban uput overen od strane lekarske komisije, izvestaj doktora sa vase dijalize sa karakteristikama iste I mora se napisati obavestenje za filijalu RZZO o tacnim terminima dijaliza u  drugom mestu. Svrhu ovog poslednjeg bas i ne razumem. Moj najveci problem je bilo uskladjivanje termina u banji i dijaliza u Kraljevackom centru kao najblizem. Posto su moje redovne dijalize ponedeljkom, sredom I petkom trazio sam prijem u banju danima kad nisam na dijalizi. Inace sam isao svojim kolima pa ne bih mogao voziti. Trazio sam cetvrtak ili subotu. Nekako sam dogovorio za subotu a povratak je bio u utorak, za 10 dana. U medjuvremenu sam zvao i dijalizu u Kraljevu. Vec sam objasnjavao kako je u ovoj zemlji tesko telefonom bilo sta uraditi. Trebala mi je cela radna nedelja da zagovorim termine i organizujem  prevoz iz banje do dijalize. Pacijenti na dijalizi imaju pravo na prevoz kao i kod kuce pa sam na osnovu toga pokusavao da dobijem sanitetsku sluzbu u Vrnjackoj bolnici. Zvao sam od ponedeljka do petka u razlicito vreme vise puta i niko mi se nije javio. Na kraju sam i otisao u banju bez dogovora. U mom slucaju ja sam imao krajnju  alternativu u vidu linijskog taksija do Kraljeva ali nismo svi istih mogucnosti. Pacijent mora da utanaci sve ove stvari pre nego sto podje. Po dolasku sam isti dan otisao do bolnice i nasao jednog od vozaca koji mi je rekao da tim danima u mojoj prvoj smeni nema mesta u vozilu. Uputio me je na stacionar i njihovu sanitetsku sluzbu. Tako je na kraju i bilo i za mene povoljnije jer sam isao sam I krace putovao. Od banje do Kraljeva ima 25 min. voznje i isto toliko kilometara. Medjutim, neko ko bi dosao privatno ostao bi bez prevoza sto je po meni krajnje neozbiljno I neodgovorno. Povrh svega u razgovoru sa pacijentima iz banje sam saznao da je u vozilu ipak bilo mesta, ali se vozaju sestre I radnici bolnice koji na to nemaju pravo.

Na samoj dijalizi u Kraljevu je sve proslo kako treba. Bio sam na cetiri dijalize. Priznajem da sam imao predrasuda pre dolaska, ali situacija je standardna za ovu zemlju. Cak nisam imao ni glavobolje posle dijalize koje su kod kuce redovne. Dijalize se obavljaju u dve smene a prva pocinje u sedam ujutro. Koncentracija soli I temperature se podesavaju sto u mom gradu na zalost nije slucaj. Moram reci da mi je ovo sesti dijalizni centar u kojem sam bio za nepune tri godine na dijalizi tako da mogu da pravim poredjenja. To su :  U Beogradu  Zvezdara, Klinicki centar, i VMA, Kraljevo, Poligiros na Halkidikiju i na kraju dijaliza u mom gradu. Najbolje sam se osecao posle dijaliza u Grckoj i na VMA a ubedljivo najgore kod kuce u ‘mom’ centru.

Sve u svemu prosao sam bez nekih problema sem secera koji je svakodnevni problem. Od kako sam na dijalizi javljaja mi se povremena (od par dana) rezistencija na insulin.  Jednostavo ne reagujem na dati insulin i to me totalno izbaci iz koloseka.  Ali to je vec druga prica. U banji sam pio toplu vodu tri puta dnevno pre glavnih obroka (samo po 50 ml) a u  toku dana vodu sa ostala tri izvora.  Sve vode a posebno topla su dobre za bubrege, zeludac, cir i uopste ceo probavni trakt.  Kod mene je to rezultiralo sa poboljsanjim varenjem I urednijom stolicom sto je bitno za dijalizne bolesnike.

Do sada, svaki odlazak u banju sam dozivljavao kao “restartovanje” organizma, i duhovno i fizicki. Uzivao sam u svakom trenutku pogotovo sada kada sam dijalizni pacijent sve mi izgleda jos neverovatnije i ima veci znacaj.  Pretpostavljam da svi znaju  koliko znaci sama promena mesta i svakodnevne rutine nas (Kiborga) vezanih za aparate.

Na kraju sve preporuke za ovakav poduhvat.

KIBORG

.

Vrnjacka Banja 01_resize.

Vrnjacka Banja 02_resize.

Vrnjacka Banja 03_resize.

.     .     .

.

Picture1b.

Unesite ovde Vaše pitanje, odgovor, komentar ili mišljenje ...

